Rejestracja żłobków i klubów dziecięcych
wtorek, 10 maja 2016 12:40
- Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wraz z wymaganą dokumentacją należy złożyć w Urzędzie Gminy w Lipnicy Murowanej.
- Jeżeli podmiot ubiegający się o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych spełnienia warunki wymagane do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego Wójt Gminy Lipnica Murowana wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka nad dziećmi;
- w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru (lub jego kopia);
Opłata za wpis - 925,00 zł.
Wysokość opłaty za wpis określiła Rada Gminy Lipnica Murowana Uchwałą nr X.75.2011 z dnia 11.08.2011 r., i wynosi 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. (w 2016 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 1850 zł.).
Opłaty za wpis należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Gminy Lipnica Murowana Nr 85 8589 0006 0230 0000 0837 0003 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy- pokój nr 4
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku o wpis Wójt Gminy może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Lipnicy Murowanej, 32-724 Lipnica Murowana 44
Jednostka odpowiedzialna: Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Lipnicy Murowanej, 32-724 Lipnica murowana 59, tel. 14 6852059
Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do tego rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 04 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2016, poz. 157)
- Art. 26 do 35 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2016, poz.157),
- Art. 64 do 74 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 584),
- Rozporządzenie MPIPS z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Załączniki do pobrania:
- Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
- Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
- Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
- Oświadczeniu o dokonaniu wpłaty za wpis do rejestru